Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
29.07.2013 13:50 - Борбата в Христа в днешното време на отстъпление
Автор: ellahikari Категория: Лични дневници   
Прочетен: 498 Коментари: 0 Гласове:
2

Последна промяна: 29.07.2013 14:27


image 
Йеромонах Филотей Григориатис 

Манастир "Григориу", Света Гора

Монахът, който се бори да угоди на Христа, отбягва да говори за това. Безмълвието и желанието да скрие своите преживявания от света го укрепяват в тази борба. Той се стреми към скрития, мистичен живот в Христа, и така успява да се наслади на общението с Бога.

Той се наслаждава на небесните дарове, които получава още тук, на земята, и чувства, че с него се случва нещо твърде необикновено, нещо толкова удивително, че ако поиска да го изрази с думи, едва ли би му се удало, защото и най-доброто описание не би могло да се сравни с истинското преживяване. Ето защо монахът се стреми да го скрие.

Но това преживяване е толкова силно, че често той не е в състояние да го изрази. То се поражда от само себе си и монахът, без самият той да иска, го разкрива пред другите - непреднамерено и просто, без съзнателно да дава външен израз на ставащото в душата му.

Смисълът на казаното е приблизително следният:

"Какво е това, което се случва с мен! Аз се молех единствено да получа опрощение, а това, което ми се дава, надхвърля всичките ми представи и очаквания. Търсех някакво спокойствие, а този мир и блаженство, които ме изпълват, не могат да бъдат изразени с думи. Зная, че съм бил създаден да получавам и да давам любов, но тази любов, която изобилно се излива върху мен, е отвъд всичките ми очаквания. Аз се борех да придобия някаква надежда, но това, което открих, бе един мир, едно истинско щастие. Какво повече бих могъл да желая! Чувствам се объркан и си мисля: "Всичко това за мен ли е? Защо? Какво съм направил, за да ми се случи? Заслужавам ли го, или е станала някаква грешка?"

Веднъж дяволът, приел вид на ангел Божий, се явил на един подвижник, който водел свят живот, с намерението да го изкуши и измами. За да го накара да се възгордее, дяволът казал: "Аз съм Ангел Божий и съм пратен, за да ти помогна в твоята духовна борба и да ти кажа, че Бог е много доволен от твоите подвизи." Но смиреният монах, който добре съзнавал човешката немощ, отговорил просто и спокойно, с непоколебима вяра в думите си: "Трябва да има някаква грешка - аз не съм достоен да бъда посещаван от Божии ангели. Виж дали не трябва да отидеш при някой друг, а вместо това си дошъл при мене!" Като чул това, дяволът си тръгнал смутен и посрамен.

Душата ни се удивлява - как така за нея е направено толкова много! Не е ли това някаква грешка?

Но това не е измама, слава на Бога. Това не е грешка. Ние, православните християни, се докосваме до тайнството на Божията любов в своя окаян живот, "в своето смъртно тяло". Любовта на нашия Бог, на Светата Троица ни прави достойни да влезем в божествено общение с Него като членове на Неговата света Православна църква.

Знаем, че с нищо не сме достойни за такава чест. Всички ние сме грешни и за осъждане. И въпреки това, ние сме благословени "по голямата Му милост".

Ето в какво е нашата радост, нашето щастие. Господ Иисус Христос е Този, Който ни очаква в Своята Църква, приема ни с радост и ни обгръща, умива ни и ни облича. Той ни помазва, отваря за нас вратите на Своя свят дом и ни прави участници в блаженството на вечния живот.

Той прави всичко. Ние само шепнем тихо: "Амин, да, дойди, Господи Иисусе!" (Откр. 22:20)

 



Гласувай:
2




Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: ellahikari
Категория: Лични дневници
Прочетен: 371727
Постинги: 595
Коментари: 0
Гласове: 279
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031