Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
07.02.2018 18:34 - Психологът Ани Владимирова: Началната училищна възраст е ранна за въвеждане на джендър понятия
Автор: ellahikari Категория: Лични дневници   
Прочетен: 270 Коментари: 0 Гласове:
0



 Това ще обърка децата, каза тя

Да вкарваме детето в една посока на интереси, от които то не се интересува, е подвеждащо, каза психологът

 

 

Предучилищната и началната училищна възраст е ранна за въвеждането на джендър понятия. Познавателната потребност на детето е тази, която води неговите интереси. Да го вкарваме в една посока на интереси, в които то не е съзряло и от които не се интересува и не пита, това вече е подвеждащо и управление на впечатленията на детето. Това каза пред БТВ психологът Ани Владимирова.

 

"Има смесване на понятия – в нашата наука има понятие сексуална идентичност, която се уточнява във възрастта на половото съзряване и пуберитета и понятието социална роля, като под социална роля ние разбираме ролята на майка, на професионалист, на сестра, на приятел и т.н., различните социални роли.

 

През своя жизнен път децата се запознават както със социалната си роля и идентичност, така и със сексуалната". "В предучилищна възраст децата играят социални роли – на лекарки, на майки, на учителки. Целта е да се ориентират в света на възрастните и да категоризират тези роли, за да се справят. Това е нормата, това са популярните роли, в които ние влизаме", обясни Ани Владимирова.

 

По думите й, ако в тази възраст, когато детето категоризира, вкараме изключения, каквито са различните отклонения под формата на малки групи хора с различна идентичност, това ще попречи на категоризацията и ще обърка представите на децата.

 

В началната училищна възраст основното, на което се учат децата е да учат. За да има познавателна активност едно дете и да се развива правилно, то трябва да има битова сигурност и сигурност в света на възрастните, на родителите си. Този свят трябва да се познава без изключенията, каза психологът и даде пример: „Много често при нас в кабинета идват деца, които имат тревожни състояния, включително и депресивни, девиантно поведение като цяло в тази възраст – предучилищна и начална училищна възраст.

 

Понякога след търсене под формата на игрова терапия, различни методики, които ние учим, се разбира, че тези деца, които не са имали физическата, емоционалната и психическа зрялост, са попаднали примерно по време на почивка на някой некодиран порноканал, докато родителите са били някъде с приятели, и до такава степен са се шокирали от това, което са видели, че неразбрали за това родителите са пропуснали една тежка симптоматика”.

 

Човек, за да стигне до тези проблеми и да може да ги интериоризира, да ги осъзнае, да ги разбере, трябва да стигне до някаква степен на развитие на личността, на съзряване на тялото и на осъзнаване на егото. Тази възраст за мен е ранна за въвеждане на такива понятия, допълни тя.

 

 



Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: ellahikari
Категория: Лични дневници
Прочетен: 377726
Постинги: 595
Коментари: 0
Гласове: 279
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930